De Volkswagen Polo was al bekend bij het oudere publiek en bij veel vrouwen als praktisch boodschappenwagentje. Het reclamebureau Achtung bedacht een reclame stunt en maakte de reclamefilm om zo de Polo voor een breder publiek onder de aandacht te brengen. Nu zou het gaan om De Stoere Volkswagen Polo die je met lef moet besturen.

volkswagen-pak-de-polo

Al vanaf de start wisten 122 mensen Pak-de-Polo aan te houden. Iedereen met een rijbewijs kon de opvallende Polo op de weg aanhouden en ermee wegrijden. Wie de meeste lef had, kon de Polo winnen bij de actie van Pak-de-Polo.

Project: Pak de Polo, in samenwerking met Achtung!

De Pak-de-Polo campagne was een eigenlijk een soort real-life soap waarbij de bestuurders van de Pak-de-Polo nauwkeurig werden gevolgd. De reclamecampagne leek op de televisieserie Taxi op televisie. De Pak-de-Polo bijrijder was het evenbeeld van Joris Linssen tijdens de actie met de Polo. Deze actie kon men live zien via internet. De succesvolle Pak-de-Polo campagne duurde van 16 tot 24 juli 2009. Deze reclamefilm won Brons bij het Cannes Lions, het festival van de Creativiteit. Met de Volkswagen Golf auto van het jaar viel Volkswagen in 2013 ook in de prijzen.

Volkswagen blijft actief met opvallende reclames voor de Volkswagen Polo.